måndag 31 januari 2011

En hjärtefråga

Elsa firar sitt första år med hjälp av Ella
Nu startar årets insamling till alla barn med hjärtproblem. En fråga som ligger mig varmt om hjärtat då vår Elsa föddes med hjärtfel. Vi har också fått erfarenhet från undersökningar och sett de olika frågor/problem som faktiskt kan lösas med ekonomiskt hjälp. Det gör att det känns viktigt för mig att vara med.

Nedan brev kom från fonden:

Hej!


Å alla hjärtebarns vägnar vill jag skicka dig mitt varmaste tack för din medverkan till insamlingen i samband med Alla barnhjärtans månad i fjol. I år samlar vi in pengar till forskningsprojekt som för oss närmare målet att inget barn i Sverige ska behöva leva med ett oupptäckt hjärtfel.


De insamlade pengarna från förra året ledde till att fem doktorandtjänster och barnhjärtnätet Gertrud blev finansierat. Fokus för 2011 års kampanj är att finansiera livsviktig barnkardiologisk forskning och att se till att kunskap fortsätter att delas mellan forskare, genom att utveckla nätverket Gertrud.


Ditt engagemang gör skillnad för oss och för vårt arbete för alla Sveriges hjärtebarn. Jag hoppas att du även i år vill vara med och bidra genom att starta ett nytt insamlingshjärta. Klicka på länken nedan så hamnar du rätt!
Tack för dina insatser under Alla barnhjärtans månad 2010 och med hopp om ett fortsatt samarbete i år!

Med vänlig hälsning,



Ingela Spongh,


Hjärt-Lungfonden

1 kommentar:

Anonym sa...

En hjärtefråga - två hjärtegull:-*kram kram